Tarcza Finansowa PFR 1.0 Rozliczanie i umarzanie subwencji dla MIKROFIRM
Zasady rozliczenia i zwrotu Subwencji Finansowej
https://www.youtube.com/watch?v=bLSCwCVrVHQ
Zasady rozliczenia i zwrotu Subwencji Finansowej
https://www.youtube.com/watch?v=bLSCwCVrVHQ
Stosownie do art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 27.11.2020 r. o zmianie ustawy o VAT oraz niektórych innych ustaw: w przypadku faktur korygujących wystawionych po dniu 31 grudnia 2020 r. w związku z ob- niżeniem podstawy opodatkowania, o którym mowa w art. 29a ust. 13 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym, lub w związku ze stwierdzeniem pomyłki na fakturze, o którym mowa w art. 29a ust. 14 ustawy zmienianej w art. 1, podatnicy podatku od towarów i usług w okresie do dnia 31 grudnia 2021 r. mogą stosować przepisy ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym, jeżeli wybór stosowania tych przepisów zostanie uzgodniony na piśmie pomiędzy dostawcą towarów lub świadczącym usługi, a ich nabywcą, przed wystawieniem pierwszej faktury korygującej w roku 2021 r.
Tylko po spełnieniu, wskazanego powyżej warunku na gruncie podatku VAT można stosować przepisy w brzmieniu obowiązującym do końca 2020 r.
Stosownie do wskazanej podstawy prawnej w przypadku opustów i obniżek cen obniżenia podstawy opodatkowania, w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze z wykazanym podatkiem, dokonuje się za okres rozliczeniowy, w którym podatnik wystawił fakturę korygującą, pod warunkiem, że z posiadanej przez tego podatnika dokumentacji wynika, że uzgodnił on z nabywcą towaru lub usługobiorcą warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej oraz warunki te zostały spełnione, a faktura ta jest zgodna z posiadaną dokumentacją. W przypadku gdy w okresie rozliczeniowym, w którym została wystawiona faktura korygująca, podatnik nie posiada dokumentacji, o której mowa w zdaniu pierwszym, obniżenia podstawy opodatkowania dokonuje za okres rozliczeniowy, w którym dokumentację tę uzyskał.
Do 31 grudnia br. beneficjent musi dostarczyć dokumenty potwierdzające, że umowę subwencji finansowej podpisała osoba do tego uprawniona.
Bez tego PFR może zobowiązać beneficjenta do zwrotu całości subwencji.
W przypadku spółek osobowych należy pamiętać o przedłożeniu zgody odpowiedniego organu na zaciągnięcie zobowiązania,
w przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w formie indywidualnej chodzi o zgodę współmałżonka,
jeśli funkcjonuje ustrój majątkowy, który tego wymaga.
NOKEY sp. z o.o.
al. Bocheńskiego 96A
40-816 Katowice
E-mail:
biuro@nokey.pl
sekretariat@nokey.pl
GG: 8601363
Telefon/faks:
+48 32 258 54 32
+48 32 259 71 62
+48 32 259 83 28
NIP: 634 013 57 59
REGON: 008064241
KRS: 0000154382